Naujas numeris

21 žingsnis laimės link

Esame savo gyvenimo režisieriai, tad susikurkime tokį gyvenimą, kokio trokštame.

Kaip teigė Dalai Lama, nėra kelio į laimę, pati laimė yra kelias. Kiekvienam jis individualus, tačiau moksliniai tyrimai atskleidžia bendrus dėsningumus, padedančius žmonėms pasijusti laimingesniems. Jei norime gyventi džiaugsmingiau ir prasmingiau, turime dėti sąmoningas pastangas. Laimė neateina savaime, link jos turime kasdien žingsniuoti. Pateikiame keletą užduočių, kurios padės pažvelgti į kasdienybę kitomis, šviesesnėmis akimis, padės stiprinti santykius ir geriau pažinti save.

 

  1. Puoselėkite santykius

Santykius su brangiausiais žmonėmis dažnai laikome savaime suprantamais, pamiršdami juos puoselėti, vertinti, jausti už juos dėkingumą. Nuolat priminkite artimiesiems, kuo jie jums ypatingi, dėkokite net už mažiausias smulkmenas. Dalydamiesi teigiamais jausmais, kuriame artimesnį ryšį. Be to, taip miela girdėti, kad kažkam esi brangus ir tave vertina.

 

  1. Padėkokite sau

Kitų pastangas įvertiname ir pastebime, o savo pasiekimus neretai nurašome atsitiktinumui ar fortūnai. Laikas baigti kuklintis ir nuoširdžiai padėkoti sau už sunkų darbą! Pažvelkite į save kitų akimis ir pagalvokite, už ką galėtumėte sau padėkoti.

Dažnai vaikomės didelių tikslų, pamiršdami pasidžiaugti tuo, ką jau pasiekėme. Užrašykite savo laimėjimus, net ir pačius mažiausius. Draugą už tai neabejotinai pagirtumėte, tad pelnytai ir nuoširdžiai pagirkite save. Dėkingumas yra viena pagrindinių laimės sudedamųjų dalių.

 

  1. Ieškokite teigiamų dalykų

Gebėjimas pastebėti pozityvius dalykus net nesėkmingiausią dieną ir būti dėkingiems už tai, ką turime, yra viena stipriausių laimės paskatų. Jei kas vakarą prieš užmigdami įvardysite, kuo diena buvo ypatinga, jausitės laimingesni. Tegul tai tampa jūsų įpročiu, kuriuo gražiai pabaigsite dieną.

 

  1. Kasdien po malonumą

Dauguma gyvenimo malonumų yra lengvai pasiekiami: saulėtą dieną galime džiaugtis pasivaikščiojimu po mišką, ryte vaiko apkabinimu, vakare katės murkimu. Pagalvokite, kas jums teikia džiaugsmo, ir kuo dažniau tuo mėgaukitės! Yra tiek priežasčių būti laimingiems, tereikia apsidairyti.

 

  1. Keiskite požiūrį

Mūsų mintys lemia, kaip suvokiame susiklosčiusią padėtį. Nesėkmė gali tapti sėkme, jei pasimokysime iš jos. Pažvelkite į nesėkmes kitomis akimis ir pabandykite atpažinti jų pozityvumą. Perfrazuokite nesėkmes taip, kad jos motyvuotų, o ne žlugdytų.

 

  1. Branginkite prisiminimus

Prisiminimai turi stiprų emocinį užtaisą. Surašykite laimingiausius savo gyvenimo įvykius ir atsiverskite jų sąrašą, kai norėsite pasinerti į teigiamus jausmus. Mokslininkai nustatė, kad džiaugsmingi prisiminimai sumažina streso hormono kortizolio kiekį organizme.

 


Plačiau skaitykite naujausiame žurnalo “Psichologija Tau” numeryje

Jums gali būti įdomu

Komentuoti