Darbe

7 geidžiamiausios darbuotojo savybės

Nors idealių pavaldinių nėra, galite bent iš dalies padėti sau tokiam tapti.

Žinant, kokių pavaldinių dažniausiai pageidauja darbdaviai, galima iš anksto pasiruošti – rašant motyvacinį laišką, kalbant įdarbinimo pokalbyje. Kuo jau šiandien galite sau padėti? Skaitydamas skirtingų trokštamų savybių aprašymus, pamąstykite apie kiekvieną dalį – kaip jūs įrodysite minimą įgūdį ar savybę? Prisiminkite konkrečias situacijas. Tai padės jums pasiruošti įdarbinimo pokalbiams, išmoksite argumentuotai prisistatyti, sumažės įtampa sulaukus neįprastų klausimų pokalbio metu.

BENDRAVIMO ĮGŪDŽIAI

Gebėjimas efektyviai bendrauti yra būtinas bet kokiame versle. Dažnai geri bendravimo įgūdžiai būna net svarbesni už išsilavinimą ar patirtį. Darbdavys šiai savybei bus ypač atidus, jei kreipėtės dėl darbo, kuriame turėsite kasdien bendrauti su klientais ar personalu (vadovo, vadybininko, lektoriaus ir pan. pozicija). Svarbu mokėti ne vien pasakyti, bet ir išgirsti, pamatyti. Taigi, bendravimo įgūdžiai glaudžiai susiję su socialinėmis kompetencijomis, kurios pravers dirbant su klientu (siekiant kuo tiksliau įvertinti jo poreikius, kokybiškai aptarnaujant klientą, pasirenkant derybų taktiką ir pan.), bendraujant kolektyve (dirbant komandinį darbą, vadovaujant, organizuojant) arba bendraujant su administracija (tinkamai suformuluojant lūkesčius, pristatant darbo rezultatus, efektyviai dalyvaujant kuriant strateginius įmonės planus ir pan.). Bendravimo įgūdžiai glaudžiai susiję su kitais asmenybės bruožais, kurie komunikaciją padaro lanksčią, diplomatišką arba, priešingai, atvirą, kartais tiesmukišką, o gal net stačiokišką. Prigimties pakeisti negalime, bet tobulinti įgūdžius galime visada. O kuo geriau save pažįstame, tuo lengviau tai daryti. Dažnai minimas darbdavių reikalavimas: „Svarbu, kad mokėtų bendrauti su klientais, galėtų dirbti kolektyve ir nesutriktų konfliktinėse situacijose.“

Kaip prisistatyti?

Rašydamas motyvacinį laišką paminėkite: „Esu atidus klausytojas, puikiai bendraujantis tiek žodžiu, tiek raštu.“

Atėjęs į atranką būkite aktyvus, atvirai bendraukite – dar prieš pokalbį keliais bendrais sakiniais pasikalbėkite su atrankos specialistu ar vadovu apie tai, kaip jums sekėsi atvykti į pokalbį arba kas jus sudomino laukiant koridoriuje ir pan. Pokalbyje gavę klausimą, venkite trumpų atsakymų (TAIP arba NE), aktyviai domėkitės būsimomis pareigomis.

Prisiminkite darbines situacijas, kuriose pasireiškė jūsų bendravimo įgūdžiai – galbūt tai konfliktinės ar neįprastos situacijos kolektyve ar bendraujant su klientais. Stenkitės tai paminėti per pokalbį.

Dalyvaudamas atrankoje stenkitės atsakinėti atvirai į klausimus, nesiekite „pagražinti“ savęs, nes įgudusi testuotojo akis tai lengvai pastebės.

ANALITINIAI SUGEBĖJIMAI

Jie susiję su gebėjimu analizuoti situacijas, numatyti galimus rezultatus, jei reikalinga – sukaupti daugiau informacijos ir parinkti tinkamiausią sprendimą. Jei kandidatuojate į vadovo poziciją, neabejokite – šie gebėjimai bus tikrai vertinami.

Kaip prisistatyti?

Pokalbio metu galite paminėti: „Manau, man būdingas analitinis mąstymas – gavęs sudėtingą užduotį ją stengiuosi išanalizuoti, suprasti priežastinius ryšius, kad galėčiau pagerinti bei pagreitinti jau vykstančius procesus, inicijuoti pakeitimus. Esu praktiškai patyręs situaciją, kuri puikiai tai iliustruoja…“

LANKSTUMAS, GEBĖJIMAS NUSTATYTI PRIORITETUS

Tai gebėjimas susitvarkyti su keliomis užduotimis, nustatant prioritetus prisitaikyti prie kintančių sąlygų ir reikalavimų darbe. Juk tam, kad produktyviai atliktumėte darbus, efektyviai išnaudotumėte laiką, būsite priverstas atsirinkti, kas svarbu – nustatyti prioritetus. Darbdaviai ieško tokių pavaldinių, kurie pajėgūs vykdyti kelis skirtingus projektus vienu metu.

Kaip prisistatyti?

Pokalbio metu galite paminėti: „Esu geras komandos narys. Vykstant labai intensyviam darbui, moku pasirinkti prioritetus ir gebu prižiūrėti kelis vienu metu vykstančius projektus. Galėčiau paminėti vienu metu mano sėkmingai įvykdytus projektus, kuriose įsipareigojau atlikti…“

TARPASMENINIO BENDRAVIMO GEBĖJIMAI

Darbdavys kvies prisijungti prie jau egzistuojančio kolektyvo, kuriame jau nusistovėjusios bendravimo normos, todėl jam kils klausimas, ar jums nebus sudėtinga pritapti. Čia tampa svarbi jūsų patirtis buvusioje darbovietėje, kolektyve – bendravimas su kolegomis, sugebėjimas juos motyvuoti dirbti, efektyviai spręsti konfliktines situacijas.

Kaip prisistatyti?

„Buvau vertas pasitikėjimo savo ankstesnėje darbovietėje. Vadovas buvo patenkintas ne tik mano darbiniais įgūdžiais, nes skyrė man vadovo pareigas, kurioms itin svarbi sklandi komunikacija. Gerbiu savo kolegas ir su jais puikiai sutariu, kartu mes buvome stipri komanda.“

Arba: „Vykdant projektą supratau, kiek daug gali stipri komanda. Džiaugiuosi, kad jai priklausiau. Nebūtina vadovauti, kad gerai dirbtumei ir savo aistra uždegtumei kitus.“

VADOVAVIMO ĮGŪDŽIAI

Net jei kyla diskusijų, ar polinkis vadovauti yra daugiau įgimtas ar išugdytas, šis įgūdis tampa ypač reikšmingas prisiimant atsakomybę bei siekiant kontroliuoti procesus įmonėje – vadinasi, tiesiogiai susijęs su vadovo pozicijomis (direktoriaus, padalinio vadovo ir pan.).

Kaip prisistatyti?

„Esu tikslo siekiantis vadovas, nuolat palaikau produktyvią atmosferą ir individualiai motyvuoju bei vieniju savo darbuotojus siekti geresnių rezultatų.“

„Nors nesu dirbęs vadovaujamo darbo, pasisiūliau prisiimti atsakomybę už kartu su kolegomis sėkmingai įvykdytą projektą.“

GEBĖJIMAS PLANUOTI, ORGANIZUOTI

Šios savybės susijusios su sugebėjimu tinkamai planuoti, organizuoti ir vykdyti užduotis, efektyviai išnaudojant laiką. Taip pat tinkamai išsikeliant tikslus. Jei pretenduojate į vadovo, vadybininko, specialisto ir kt. pareigas, tikėtina, kad į tai bus atkreiptas dėmesys.

Kaip prisistatyti?

„Tik tiksliai planuodamas savo veiklą pasiekiau …“

„Projektas, kuriam įvykdyti turėjau ypač mažai laiko, mane išmokė iki smulkmenų planuoti bei organizuoti savo bei kitų veiksmus. Rezultatai buvo puikūs.“

PROBLEMŲ SPRENDIMAS, PRIEŽASTINIŲ RYŠIŲ RADIMAS, KŪRYBIŠKUMAS.

Būtų sunku išlaikyti verslą sėkmingą, jei nuolat vadovautumėtės tradiciniais sprendimais. Net jei ir verslas ne jūsų – siekdamas būti novatorius būsite priversti į įprastas užduotis pažvelgti kūrybiškiau. Jei tai susiję su pozicija, į kurią pretenduojate, darbdavys bus čia atidesnis ir domėsis, ar galite lengvai aptikti vykstančių procesų priežastinius ryšius, kiek sugebate panaudoti savo kūrybiškumą, turimą patirtį tam, kad sėkmingai išspręstumėte problemas.

Kaip prisistatyti?

„Vykdydamas užduotis pasižymiu netradiciniu požiūriu į problemą, dažnai galiu pasiūlyti bent kelis sprendimų variantus. Tai žinodamas buvęs vadovas man skyrė x užduotį.“

 

Jums gali būti įdomu

3 Komentarų

Komentuoti