Padėk sau

9 neįprasti būdai atsikvėpti

Įtampa darbe, duobėti keliai, įkyrūs kaimynai, konfliktai su sutuoktiniu – tik keletas smulkmenų, kasdien bandančių mūsų kantrybę. Ką daryti, kad ji netrūktų?

Įkvėpkite

Dar antikos laikais stresui ir nerimui numalšinti žmonės naudodavo tam tikrus kvapus. Kaip rodo šiuolaikiniai japonų mokslininkų tyrimai, jie iš tiesų gali padėti. Kaip teigia tyrimo vadovas Akio Nakamura, žmonės, įkvėpę tam tikrų kvapų pavyzdžiui, levandos, citrinos, mango ar rozmarino, jaučiasi labiau atsipalaidavę ir mažiau nerimastingi. Po ranka neturite kvapų buteliukų ar citrinos skiltelės? Giliai įkvėpkite šviežio oro. Tai taip pat padeda nors trumpam atsigauti.

Pasimylėkite

Nors būdami įsitempę ir nervingi mažiausiai norime pasinerti į meilės žaidimus, seksas gali padėti atsipalaiduoti. Seksas mažina kraujo spaudimą, didina savivertę ir suartina partnerius. Po aistringų glamonių ne tik jausitės mylimi, bet ir lengviau užmigsite. Tai itin aktualu, kai nerimastingos mintys trukdo sumerkti akis.

Valgykite kramtomąją gumą

Kramtomoji guma ne tik padeda atsikratyti nemalonaus burnos kvapo. Kaip rodo Andrew Scholey tyrimai, ji gali būti ir streso malšinimo priemonė. Tyrimo dalyviai, eksperimento metu kramtę gumą, teigė, kad atlikdami tam tikras užduotis, jaučia mažiau nerimo nei kiti dalyviai. Be to, jie jas atliko geriau. Taigi, jei žinote, kad diena bus įtempta, kramtykite gumą. Būsite ir mažiau nervingi, ir budresni.

Pajudėkite

Ką daryti, jei nerimo banga užlieja visas mintis? Geriausias būdas užsimiršti – išeiti pasivaikščioti ar pasportuoti. Mankštos metu smegenys gamina daugiau endorfinų, neuromediatorių, reguliuojančių mūsų nuotaiką. Vien judesys stresą padeda nukelti į antrą planą – jei jaučiate, kad tuoj ištiks panikos priepuolis, pajudėkite – pavaikščiokite iš vieno kampo į kitą, padarykite keletą pritūpimų ir pan.

Padainuokite

Daina dažniausiai sklinda iš laimingų žmonių lūpų, tačiau, kaip teigia mokslininkai, užtraukti dainą sunkiomis akimirkomis kur kas naudingiau. Tyrimai rodo, kad chore dainuojantys asmenys yra laimingesni ir patiria mažiau streso nei rečiau dainuojantys individai. Negana to, tai teigiamai veikia mūsų imuninę sistemą ir širdies veiklą. Po sunkios darbo dienos užtraukite dainą mašinoje – tikėtina, kad namo grįšite geriau nusiteikęs.

Išgerkite apelsinų sulčių

Dar viena priežastis kas rytą gerti apelsinų sultis – jos ne tik aprūpina organizmą vitaminu C, bet ir padeda kovoti su stresu. Daug vitamino C turintys apelsinai, greipfrutai, braškės, saldieji raudonieji pipirai taip pat stiprina imunitetą.

Pasmaguriaukite

Gera žinia smaližiams – šokoladas tikrai „gydo“. Sunil Kochhar atliktas tyrimas parodė, kad žmonės, dvi savaites kasdien valgę po 50 gr. juodojo šokolado, patyrė kur kas mažiau streso nei įprastai. Šiame saldumyne esantys antioksidantai taip pat mažina širdies ligų riziką bei palengvina emocinį stresą.

Svajokite

Išsivaduoti nuo nerimastingų minčių padeda ir vaizduotė. Jei jaučiate, kad esate įsitempęs, pabandykite prisiminti ką nors malonaus – savo artimojo veidą, kaip jūs džiaugsmingai dūkstate su augintiniu, skaičiuojate debesis ar pan. Mieli prisiminimai suteiks teigiamų emocijų ir jėgų įveikti kliūtis.

Pasijuokite

Nors juoktis, kai sunku, nėra lengva, specialistai pataria tai pabandyti. Besijuokdami aprūpiname organizmą didesniu deguonies kiekiu, todėl kūnas labiau atsipalaiduoja. Jei sunku išpausti šypseną, bent prisiminkite save juokiantis. Tai trumpam padės pamiršti bėdas ir pasaulį nuspalvins šviesesnėmis spalvomis.

 

Jums gali būti įdomu

Komentuoti