Žvelgiantiems giliau

Laboratorija

Tinginiavimas gali sumažinti smegenis

Nors taip sunku kartais prisiversti atlikti mankštą ar užsukti į sporto klubą, visi žinome fizinio aktyvumo naudą. O ir tyrimais jau įrodyta, kad tinkamas fizinis krūvis mažina širdies ligų, diabeto, nutukimo, aukšto kraujospūdžio riziką ir t. t. Ir jeigu, net prisiminus šias priežastis, vis tiek trūksta motyvacijos sportuoti, Bostono universiteto tyrimas padės jums apsispręsti.

Mokslininkė Nicole Spartano su kolegomis išanalizavo daugiau nei 1,5 tūkst. žmonių fizinio aktyvumo duomenis. Tiriamųjų amžiaus vidurkis buvo apie 40 metų. Po dešimties metų vėl buvo įvertintas fizinis šių žmonių pajėgumas, taip pat MRI aparatu tirtos jų smegenys. Išaiškėjo, kad prastesnė fizinė būklė buvo susijusi su didesniu smegenų sumažėjimu. Tai reiškia, kad jos buvo labiau pasenusios. N. Spartano teigia, kad mankštos ir treniruotės pagerina ne tik fizinę būklę, bet ir labiau aprūpina smegenis krauju bei deguonimi, todėl jos tampa plastiškesnės trumpuoju laikotarpiu. Praėjus daug laiko, tie patys mechanizmai gali turėti įtakos ir smegenų senėjimui. Aišku, ne tik sportas lemia smegenų senėjimą, egzistuoja ir daugiau veiksnių, mažinančių smegenis. Tačiau, norėdami ilgiau išlikti žvalūs ir jauni, jau šiandien galite pradėti sportuoti.

N. L. Spartano, J. J. Himali, A. S. Beiser, G. D. Lewis, C. DeCarli, R. S. Vasan, S. Seshadri. Midlife exercise blood pressure, heart rate, and fitness relate to brain volume 2 decades later. Neurology, 2016.

Komentuoti