Mes esame visa tai, ką nuolatos darome. Taigi tikras meistriškumas – ne veiksmas, o įprotis. Aristotelis

 Dažnai manoma, kad rutina – tai monotonija, nuovargis, nuobodulys ar gyvenimas be spontaniškumo laimės. Tačiau iš tiesų kasdienybės planavimas (ir plano laikymasis) yra kelias į laisvę, produktyvumą, laimę ir mūsų tikro potencialo įgyvendinimą.

Pradėję laikytis tam tikros rutinos žmonės pastebi, kad atsirado daugiau laiko, išaugo pasitikėjimas savimi, jie tapo ramesni, pagerėjo bendra gyvenimo kokybė. Rutina padeda įveikti pokyčius, sukurti sveikus įpročius ir net sumažina streso lygį. Ne veltui sėkmingiausi žmonės istorijoje – tie, kuriuos daugelis vadina savo sričių genijais, – turėjo vieną bendrą bruožą (neskaitant talento). Jie laikėsi griežtos rutinos.

Pažvelkime, kas jūsų laukia, įsileidus į savo gyvenimą rutiną.

  • Geresnė psichinė sveikata. Ar pastebite, kokį stresą ir susierzinimą patiriate, kai jūsų diena tampa chaotiška ir neorganizuota? Kartais atrodo, jog visą dieną bėgate, bet taip nieko ir nepadarote. Dienotvarkė nebeleis daugiau patekti į tokią situaciją, nes visada žinosite, kur ir kada turite būti. Ši rutinos savybė tokia gera, jog buvo pradėta taikyti ligoniams, sergantiems bipoliniu sutrikimu, gydyti. Pitsburgo universiteto Medicinos mokyklos mokslininkų atlikti tyrimai parodė, kad bipoliniu sutrikimu sergantys pacientai pradėjo jaustis geriau, kai jiems buvo įvesta kasdienė miego ir mitybos rutina.
  • Daugiau nuveiktų darbų. Ar kada nors pasibaisėjote iš ryto suvokę, kokia neįveikiama krūva darbų laukia? Ar vakare, atsigulę į lovą, pagalvojate, kad padarėte ne tiek, kiek planavote ar tikėjotės? Gali būti, jog dėl to kaltas dienotvarkės nebuvimas. Turėdami dienotvarkę, iš anksto žinosite, kiek laiko turite skirti konkrečiai užduočiai, todėl bus mažesnė tikimybė užsižaisti su nereikšmingais darbais ir nepadaryti būtinų užduočių. Tai veiks ypač gerai, kai taps jūsų įpročiu. Jūsų rutina.
  • Daugiau laiko atsipalaiduoti. Dienotvarkės įvedimas reiškia, kad nuveiksite daugiau (taip atrasdami laisvo laiko, kurį galėsite skirti atsipalaiduoti). Be to, tai galimybė prioretizuoti savo laisvalaikį ir numatyti laiką poilsiui ar pramogoms.
  • Mažiau blogų įpročių. Jeigu suplanuosite visą savo dieną, siekdami naudingiausio rezultato, tuomet vietos ir laiko blogiems įpročiams tiesiog neliks. Galbūt iš pirmo žvilgsnio tai skamba per gerai, kad būtų tiesa, bet būtent tokie paprasti dalykai veikia geriausiai. Kai tik susidėliosite savo dienotvarkę ir laikysitės jos bent dvi savaites, geri dalykai taps jūsų įpročiu išstumdami senuosius.
  • Savo dienos kontrolė. Kai neturite dienotvarkės, jūs tiesiog plaukiate pasroviui. Diena „dingsta“ besvarstant, ką veikti, arba vykdant užduotis, naudingas visiems kitiems, bet ne jums patiems. Nusistovėjusi rutina leidžia kontroliuoti savo dieną ir nuo ryto iki vakaro veikti tai, kas naudinga jums ir leidžia pasiekti jūsų asmeninius tikslus.

Straipsnio tęsinį skaitykite kovo ir balandžio “Psichologija Tau” numeryje

Comments are closed.