44 mln. žmonių, verkiančių prie kompiuterio ekrano. Ne, jie ašaras braukia ne dėl perskaitytų blogų naujienų, bet dėl… ką tik regėtos muilo reklamos.

Per mažą Indijos kaimelį vingiuoja smėlėtas takas. Šiuo taku eidamas rankomis keliauja vyras. Prie jo pribėga mažas berniukas: „Tėti?“ „Muthu“, – nusišypso aukštyn kojomis stovintis žmogus. Dabar jis jau keliauja su sūnumi. Visi, kas juos pamato, taip pat prisijungia. Kaimo žmonės, lydėdami ant rankų einantį vyrą, mėto gėles, šoka ir dainuoja. Susidomėjusi kartu patraukia ir pro šalį ėjusi turistė. Prapliumpa lietus. Vyras nesustoja. Vien rankomis kopia į kalną, o minia palaiko jį šūksniais ir dainomis. Pagaliau procesija pasiekia šventyklą. Tik čia piligrimo pėdos pagaliau paliečia žemę. Pribėga sūnus. „Mano berniukas – šiandien jam sukako penkeri“, – sako tėvas šventikui. Kartu su visais keliavusi turistė nustemba – kuo ypatingas penktasis vaiko gimtadienis? „Tai Gondappos kaimo pirmasis vaikas, kuris taip ilgai išgyveno“, – paaiškina jai vienas iš vietinių. Ši procesija – tai tėvo padėka dievams. Tačiau dievai čia niekuo dėti. Mat vaiko gyvybę išsaugojo muilas „Lifebuoy“ ir savanoriai, mokantys Azijos vaikus tinkamai plauti rankas.

Gerai papasakota istorija padeda parduoti bet ką. Tai iliustruoja ir ši „Lifebuoy“ reklama, kur muilas pristatomas kaip vaikų gyvybes saugantis produktas. Nuo infekcijų Azijoje kasmet miršta beveik 2 mln. vaikų iki penkerių metų. „Lifebuoy“ pradėjo kampaniją „Hellp a Child Reach 5“, skatinančią plautis rankas ir taip išvengti užkratų. Jie nufilmavo savo patirtį Indijoje ir pavertė muilą ypatingu, net dramatišku produktu.

„Lifebuoy“ gražią misiją apipynė istorijų pasakojimo (angl. storytelling) metodu. Tai tiesiausias kelias į pirkėjų ir klientų širdis. Istorijos padeda sustiprinti prekių ženklo įtaką rinkoje, pristatyti naują įmonę, produktą ar paslaugą, pagerinti pardavimus. Didelės kompanijos, tokios kaip „Google“, „Apple“, „Dove“, „Guiness“, „John Lewis“, istorijoms kurti skiria didelius išteklius. Ir tai veikia kur kas geriau nei tradicinė tiesioginė reklama.

Visi esame girdėję posakį „nekabink man ant ausų makaronų“ arba „nesek pasakų“. Paradoksalu, bet daugybė mokslinių tyrimų ir praktinių pavyzdžių rodo, jog ant ausų kabinami makaronai ir išgalvotos istorijos yra būtent tai, kas mus labiausiai jaudina ir traukia. Kodėl?


Plačiau skaitykite gegužės ir birželio žurnalo “Psichologija Tau” numeryje

Parašykite atsiliepimą