Dauguma patvirtins: vargu ar per savaitę būna bent viena diena, kad praeitų be nerimastingų minčių. Saikingas jaudulys gali būti naudingas, tačiau, kai jis ima trukdyti atlikti kasdienes veiklas, pravartu išmanyti keletą nusiraminimo technikų.

Pamėginkite prisiminti, kada paskutinį sykį dėl kažko nerimavote. Jei priklausote daugumai, turbūt jaudulio kasdien patiriate per akis. Galbūt nervinotės prieš svarbų pokalbį su vadovu? Galbūt reikėjo skaityti pranešimą didelei auditorijai (kad ir kiek ruoštumėtės, vis tiek džiūsta burna ir dreba rankos)? Gal buvote nepažįstamų žmonių pilname kambaryje ir kūnu bėgiojo šiurpai, vien pagalvojus, kaip reikės užmegzti pokalbį?

Kartais mūsų nervinimasis būna susijęs su konkrečiu įvykiu, kuris ateina ir praeina, o kartais užsitęsia, kai nerimaujame dėl ilgalaikių savo ateities klausimų, karjeros sprendimų, sveikatos, santykių ir kitų dalykų, kurių sąrašas – būkime atviri – yra begalinis.

Kaip sustabdyti įkyrias mintis, kurios kursto mūsų jaudulį? Ieškantieji greitų receptų nusivils: kad taptume ramesni ir patirtume mažiau jaudulio, reikia ir daug darbo, ir daug laiko. Tačiau kas, jei nesiekiate iš pagrindų keisti savo asmenybės, tiesiog ieškote praktiškų sprendimų čia ir dabar? Pavyzdžiui, norite atsikratyti nerimastingų minčių apie rytoj laukiančią prezentaciją ir susikaupti darbui, kurį turite atlikti šiuo metu? Tokiais atvejais pravers keli triukai ir „paruoštukai“, padedantys pažaboti jaudulį vos per kelias minutes.


Plačiau skaitykite gegužės ir birželio žurnalo “Psichologija Tau” numeryje

Parašykite atsiliepimą