18 žingsnių laimės link, kad ir kur būtumėte.

Pastarieji metai buvo kitokie. Pilni nusivylimų ir atradimų. Užsidarymo, atsivėrimo. Tačiau kartu jie suteikė galimybę pažinti save ir pasaulį kitomis akimis. Įžvelgti kažką naujo, kam neturėdavome laiko. Kad ir – laimę kasdienybėje, kuri kartais atrodė itin sunki ir nepakeliama. Šiame straipsnyje pateikiame 18 žingsnių, kurie karantino metu mums atnešė pozityvumo ir mažų laimės spindulių. Kad pasijustume geriau, kartais reikia tiek nedaug. Laimė nėra toli, ji – jūsų namuose, jūsų rankose. Šiais žingsniais naudokitės bet kada, kai tik norėsite suteikti daugiau pozityvumo kasdienybei ir nuspalvinti rutiną kitomis spalvomis. Laimę kuriame mes patys. Tad pasiraitokite rankoves!

  1. Atraskite kitus, bet ne mažiau smagius malonumus

Pandemijos metu dauguma mūsų pomėgių ir pramogų buvo apriboti. Užsidarėme namuose, užsidarė ir džiaugsmai. Visgi daugelis malonumų, gal ne tokių didelių ir smagių, kaip esame pratę, yra lengvai pasiekiami, kad ir kur būtume. Tereikia juos atrasti. Galime džiaugtis saulėta diena, miško aromatu, jaukiu vakaru su šeima, atrasti laiko piešimui, knygos skaitymui, mokymuisi naujų dalykų ir t. t. Surašykite savo kasdienius malonumus. Kas jums teikia gerų emocijų šiuo metu? Tai gali būti mažos smulkmenos, tačiau jos vis tiek mielos! Skirkite joms kuo daugiau laiko ir mėgaudamiesi būkite akimirkoje šimtu procentų.

 

  1. Padėkite išmaniuosius į šalį

Kiek laiko kasdien vidutiniškai praleidžiate su išmaniaisiais įrenginiais? Kai turime mažiau veiklų, noras griebti telefoną ir naršyti dar stipresnis. Tačiau kartu tai puiki galimybė išmokti riboti internete praleidžiamą laiką ir jį skirti svarbesniems dalykams. Pavyzdžiui, artimesniam ir nuoširdesniam santykiui kurti. Susitarkite dėl naujų taisyklių: kai sėdate prie bendro stalo su šeima, išmaniuosius palikite tam skirtame krepšyje. Tyrimai rodo, kad net ant stalo padėtas mobilusis telefonas turi įtakos mūsų bendravimo ir darbo kokybei. Tad nesukčiaukite ir mėgaukitės išskirtine proga praleisti daugiau laiko su jums brangiausiais žmonėmis.

 

  1. Mažinkite neigiamą informaciją

Įsijungus naujienų laidas susidaro įspūdis, kad šiuo metu pasaulyje vyrauja tik blogi dalykai. Užtenka perskaityti antraštes, kad apsikrėstume niūria nuotaika. Pabandykite kelias dienas neskaityti naujienų arba skaitykite tik teigiamas. Stebėkite, kaip keičiasi jūsų būsena. Taip pat venkite negatyvių komentarų ir skundų tiek šnekėdami su artimaisiais, tiek socialiniuose tinkluose. Iššūkis – kasdien pasakykite bent po vieną komplimentą ir nesiskųskite niekuo visą savaitę (jei pavyks – ir ilgiau)! Stebėkite, kokių pokyčių tai suteikia jūsų kasdienybei.

Straipsnio tęsinį skaitykite gegužės birželio “Psichologija Tau” numeryje

Comments are closed.