Su žmonėmis elgtis oriai ir pagarbiai yra svarbu visais gyvenimo aspektais, tačiau dirbant slaugytojo darbą tai labai svarbu. Pagarbus ir orus elgesys su žmogumi reiškia, kad su juo elgiamasi kaip su vertingu asmeniu. Tai padeda užmegzti veiksmingus sveikatos priežiūros specialistų ir pacientų santykius. 

Šiame straipsnyje išdėstysime, ką orumas ir pagarba reiškia sveikatos priežiūros srityje ir kodėl jie yra svarbūs. Taip pat aptarsime keletą būdų, kaip galite elgtis su žmogumi oriai ir pagarbiai.

8 orumo veiksniai

Buvo atliktas tyrimas, kuris nustatė, kad yra 8 pagrindiniai veiksniai, skatinantys orumą globos srityje. Geros praktikos ir principų, susijusių su kiekvienu iš šių veiksnių, laikymasis užtikrina, kad slaugos ar gydymo laikotarpiu nekiltų pavojus niekieno tapatybei ar savigarbos jausmui. Taip pat užtikrinama, kad visi paslaugų gavėjai jaustųsi vertinami ir jais būtų rūpinamasi.

8 orumo veiksniai yra šie:

  • Pasirinkimas ir kontrolė – paslaugų gavėjams suteikiama galimybė rinktis, kokią priežiūrą ir gydymą jie gauna. 
  • Socialinė įtrauktis – pagalba žmonėms palaikyti ryšius su artimaisiais ir, jei įmanoma, dalyvauti socialinėje veikloje. 
  • Bendravimas – pagarbus bendravimas su žmonėmis ir įsiklausymas į tai, ką jie nori pasakyti, įskaitant ir jų pageidaujamą bendravimo būdą. 
  • Maitinimas ir mitybos priežiūra – paslaugų gavėjo poreikius ir pageidavimus atitinkantis maitinimas. 
  • Skausmo malšinimas – užtikrinti, kad paslaugų gavėjai gautų tinkamą pagalbą ir vaistus skausmui malšinti. 
  • Asmens higiena – sudaryti sąlygas ir padėti žmonėms palaikyti įprastus higienos standartus. Daug kokybiškų higienos prekių slaugomiems asmenims galima rasti šioje internetinėje parduotuvėje.
  • Praktinė pagalba – paslaugų gavėjams suteikiama tinkamo lygio pagalba, kad jie išliktų savarankiški. 
  • Privatumas – pagarba asmeninei erdvei, privatumui ir konfidencialumui. 

Kaip užtikrinti žmogaus orumą slaugos srityje?

Paciento orumo užtikrinimas prasideda nuo atskiro slaugytojo ir tęsiasi visa grandine aukštyn – nuo vadovavimo ir politikos įgyvendinimo. Kaip galima palaikyti žmogaus orumą slaugytojo ir paciento santykiuose? Tai galima padaryti skatinant tinkamą bendravimą, pagarbą ir orientaciją į žmogų.

Žmogaus orumas yra esminis klinikinės etikos aspektas. Todėl paciento teisių, tokių kaip privatumas, laikymasis skatina asmens orumą. Pacientų orumo pažeidimas lemtų agresiją, nerimą, informacijos, kuri padėtų gydymo rezultatams, atsisakymą, nurodymų nesilaikymą tyrimų metu. Taip pat pacientų orumui grėsmę kelia netikrumo jausmas, nesugebėjimas atlikti esminių užduočių, menkavertiškumo jausmas, šeimos, sveikatos priežiūros paslaugų teikėjų ir draugų paramos stoka.

Štai keletas būdų, garantuosiančių paciento orumą:

  • Sveikatos priežiūros organizacijos vadovai gali užtikrinti, kad konfidencialumo politika būtų įdiegta ir jos laikytųsi visi darbuotojai. Turėtų būti gerbiama paciento teisė nuspręsti, kam, kada ir ar apskritai jis nori atskleisti informaciją.
  • Pagalbinis ir buitinis personalas turėtų gerbti paciento konfidencialumą, užtikrindamas, kad jie neatskleistų jokios informacijos, su kuria gali susidurti apie pacientą, kitoms šalims, kurios tos informacijos nežino.
  • Kitas būdas, kuriuo vadovai gali užtikrinti pacientų orumą, yra užtikrinti, kad prie pacientų finansinių ar asmeninių dokumentų galėtų prieiti tik tie asmenys, kuriems konkreti informacija reikalinga jų pareigoms atlikti.
  • Humanistinis požiūris, pavyzdžiui, pagarba paciento įsitikinimams, yra dar vienas būdas gerbti jo orumą.

Orumo ir pagarbos išlaikymas slaugos metu

Slaugos srityje orumas reiškia asmens savigarbos palaikymą. Pripažįstant paciento gebėjimus, pacientai pozityviai nusiteikia. Dėl to paspartėja sveikimo procesas. Toliau pateikiami būdai, kaip oriai elgtis su žmonėmis asmens slaugos srityje.

Stebėkite savo kūno kalbą bendravimo metu. Visą savo budėjimo laiką stebėkite, kaip atrodote ir reaguojate į prižiūrimus asmenis. Padėdami atlikti higienos veiksmus, venkite rodyti gėdą ar pasibjaurėjimą. Priešingu atveju tai sukels kaltės ir gėdos jausmą asmeniui, kuriuo rūpinatės. Dažnai siekite išlaikyti atvirą poziciją, kad neatrodytumėte uždari prižiūrimam asmeniui.

Įsitraukite į draugiškus pokalbius. Sugalvokite smagių pokalbių su asmeniu, kuriuo rūpinatės. Užuot klausinėję apie ką nors asmeniško, tiesiog pasiteiraukite apie orą ar mėgstamą sporto komandą. 

Atidžiai jų klausykitės. Net jei esate įnikę į ką nors kita, pirmenybę teikite paciento reikalavimams. Jei jis prašo ko nors konkretaus, pasistenkite išpildyti prašymą. Kai dirbate prie ko nors svarbaus, leiskite jam žinoti, kad būsite pasirengę prisidėti, kai tik baigsite. Jei tuo metu ką nors tvarkote savo globotinio kambaryje, padarykite pauzę, kai jis paprašys pagalbos. Taip parodysite, kad gerbiate jų interesus.  

Visada kalbėkite su jais mandagiu tonu. Su pacientais, kuriais esate atsakingi rūpintis, elkitės kaip su asmeniu, o ne kaip su darbu. Akių kontaktas su kitais yra puikus būdas parodyti, kad atkreipiate dėmesį ir įsitraukiate į tai, ką jie sako. Nekalbėkite pašėlusiu tonu arba taip, tarsi klausytumėte vaiko ar naminio gyvūnėlio.

Gerbkite jų nuomonę. Kai dirbate, atidėkite į šalį savo moralinius ir kultūrinius įsitikinimus. Išklausykite savo pacientų, kai jie kalba apie savo filosofijas ir vertybes. Susilaikykite nuo jų kritikos ar vertinimo. Vietoj to stenkitės įtraukti juos į diskusiją apie jų pažiūras, kad galėtumėte daugiau apie jas sužinoti.

Comments are closed.