Ką daryti, kad būtume išklausyti, išgirsti ir tinkamai suprasti.

 Kiek kartų pastarosiomis dienomis jus neteisingai suprato? Turėjote galvoje viena, o išėjo priešingai. Ne didelė bėda, kai kyla nesusipratimų dėl susitikimo laiko, vietos ar kokio kito greitai ištaisomo menkniekio, tačiau pasitaiko, kad dėl netinkamo bendravimo ar informacijos perdavimo gerokai pašlyja santykiai ir asmeniniame gyvenime, ir darbe.

Netikslus ar netinkamas informacijos perdavimas gali sukelti nemažai painiavos. Dabartinio beprotiško tempo laikais informacijos srautas beribis, gyvenimas nepaliaujamai verda 24 valandas per parą, septynias dienas per savaitę, informacija sklinda skirtingomis kalbomis ir skirtingais kanalais. Tokiame nuolat aukščiausią pavarą įjungusiame verslo pasaulyje informacijos netikslumų kaina gali būti itin didelė. Nors komunikavimas – tarpasmeninis įgūdis, apimantis ir kitas kompetencijas, kaip socialiniai įgūdžiai, asmeninės savybės, kalbiniai įgūdžiai, emocinis intelektas bei gebėjimas dirbti komandoje, pastaruoju metu jis dažnai laikomas ir techniniu įgūdžiu, kurio vaidmuo versle neabejotinai svarbus.

Jei esate vadovas, tinkamai perduodamas informaciją darbuotojams užtikrinsite kasdienę efektyvią įmonės veiklą. Darbuotojai bus motyvuoti, kai aiškiai žinos, ko iš jų tikimasi. Kai įmonėje vyrauja prasta komunikacija, lauk nemalonumų. Blogos komunikacijos pasekmės greitai iškeroja: priveliama klaidų, nesilaikoma terminų, priimami netinkami sprendimai. Jei su darbuotojais bendrausite atvirai, jie labiau įsitrauks ir jausis atsakingi, sėkmingiau atliks pavestas užduotis ir noriai prisiims atsakomybę.

Teisingas bendravimas asmeniniuose santykiuose užtikrina laimingą ir sveiką partnerystę. Tai ne tik kasdieniai buitiniai paplepėjimai. Smagu, kai partneris pasiteirauja, kaip praėjo diena, tačiau norint tvarių ir ilgalaikių santykių teks nerti giliau. Todėl mokykitės ne tik kalbėti, bet ir įsiklausyti, suprasti ir priimti kitokį partnerio požiūrį ir nuomonę, palaikyti ir būti pats artimiausias jo draugas.


Straipsnio tęsinį skaitykite rugsėjo spalio “Psichologija Tau” numeryje

Comments are closed.