11 būdų, kaip pilnai įkrauti vidinę bateriją ir išvengti atostogų nuovargio.

Grįžus po atostogų mūsų vidinė baterija, rodos, turėtų būti įkrauta šimtu procentų. Tačiau užuot tryškę energija dažnai jaučiame nuovargį, liūdesį ar kitas nemalonias emocijas. Kodėl taip atsitinka? 

Nuovargis po atostogų – daug kam pažįstamas reiškinys. Kompanijos „Wyndham Vacation Rentals“ atliktas tyrimas parodė, kad net 45 proc. keliautojų patiria stresą ir nerimą dar prieš grįždami namo. Nuovargis po atostogų dar vadinamas „poatostoginiu bliuzu“ (angl. post-vacation blues) arba poatostogine depresija. Jį sukelia sutrikęs dienos ir miego režimas, pasikeitusi laiko juosta, įvykių gausa ir nerimas, kad grįžus reikės atlikti paliktas užduotis. Be to, baigiantis atostogoms, gali apimti jausmas, kad staiga neliks tų nerūpestingų dienų ir nuotykių, kuriuos ką tik patyrėte, o įprastas gyvenimo ritmas bus labai nuobodus. Galvodami apie kasdienybės naštą, kuri netrukus vėl jus užgrius, imsite jausti nuovargį, nostalgiją, liūdesį, dirglumą, dėmesio ir motyvacijos trūkumą ar net patirti depresinę būseną. Ir poilsio, rodos, nė kvapo. 

Tačiau tai nereiškia, kad atostogų turėtumėte atsisakyti arba ilsėtis labai ilgai. Daugybė tyrimų atskleidžia, kad atostogos būtinos mūsų sveikatai ir emocinei gerovei. Tik ar per jas pilnai įkrausite savo vidinę bateriją? Tai priklausys nuo patirties kokybės, o ne nuo poilsio trukmės. 

Eksperimento metu Nyderlandų mokslininkai rinko duomenis apie atostogaujančius žmones. Dauguma tyrimo dalyvių vidutiniškai ilsėjosi 23 dienas. Aštuntą poilsio dieną atostogaujančiųjų sveikatos ir psichologinės gerovės rodikliai pakilo. Tačiau jau po pirmos darbo savaitės jie grįžo į pradinį lygį. Teigiami sveikatos pokyčiai ilgiau truko tiems darbuotojams, kurie atostogaudami labiau atsipalaidavo, mėgavosi maloniomis veiklomis, ilgai miegojo ir patys kontroliavo savo laiką bei pasirinkimus. 

Poatostoginio nuovargio būsena neturėtų stebinti – normalu liūdėti dėl kažko, kas baigėsi. Svarbu, kad tai neužsitęstų, neatimtų iš jūsų energijos ir neprireiktų naujų atostogų. Dažniausiai po kelių dienų ši būsena išnyksta savaime. Tačiau, jei tinkamai pasiruošite atostogoms, išnaudosite jas malonioms veikloms ir lėtai grįšite į kasdienę rutiną, galite nemalonios būsenos išvengti ir pilnai įkrauti savo bateriją. Pasinaudokite bent keliais siūlomais būdais, kaip maksimaliai pailsėti ir kuo ilgiau išsaugoti sukauptą energiją. 


Straipsnio tęsinį skaitykite liepos ir rugpjūčio Psichologija Tau numeryje

Comments are closed.