Stresą keliančių situacijų išvengti neįmanoma, tačiau galime išmokti valdyti savo reakcijas į jas.

Gyvenime dažnai tenka susidurti su įvykiais, sužadinančiais mumyse nerimą, baimę, pyktį ar kitas nemalonias emocijas. Laimei, yra daugybė būdų, kaip galime sėkmingai susitvarkyti su emocinę įtampą keliančiomis aplinkybėmis. Juk sakoma, kad mus parklupdo ne stresas, o tai, kaip į jį reaguojame. Tad nesvarbu, ar susipykote su draugu, ar turėjote sunkią dieną darbe, konstruktyvūs streso įveikimo įgūdžiai padės lengviau išgyventi net ir pačias sudėtingiausias situacijas.

Susidūrę su stresu, ne visuomet imamės veiksmingų priemonių. Kartais maga pasitelkti strategijas, kurios suteikia greitą palengvėjimą, tačiau ilgainiui prišaukia tik dar didesnių problemų. Pavyzdžiui, alkoholio vartojimas, rūkymas, emocinis apsipirkinėjimas ir pan. Todėl labai svarbu ugdyti tinkamus streso įveikimo įgūdžius, kurie ne tik padės sumažinti emocinį diskomfortą, bet ir bus mums naudingi.

Kokią strategiją pasirinkti?

Kai jaučiatės įsitempę, sunerimę ar nuliūdę, paklauskite savęs – ar šiuo metu galiu kažką padaryti, kad pakeisčiau esamą situaciją? Atsakę sau į šį klausimą, lengviau apsispręsite, ar jums reikalinga į problemą, ar į emocijas orientuota strategija.

Į problemą nukreiptos strategijos naudingos tada, kai kyla poreikis iš esmės keisti savo situaciją, galbūt net pašalinant įtampą keliančius stresorius iš savo gyvenimo. Pavyzdžiui, jei jau ilgą laiką esate įstrigę toksiškuose santykiuose, jų nutraukimas gali būti geriausias sprendimas siekiant išsivaduoti iš nuolatinio nerimo ir liūdesio.

Į emocijas orientuotos strategijos vertingos tada, kai negalime kontroliuoti ar pakeisti susidariusios situacijos, tačiau galime sumažinti stresą, kurį ji mums sukėlė. Pavyzdžiui, netekę artimojo, mes negalime pakeisti to, kas įvyko, tačiau galime rasti būdų, kaip padėti sau lengviau išgyventi sunkias emocijas ir jausmus.


Straipsnio tęsinį skaitykite sausio ir vasario “Psichologija Tau” numeryje.

Comments are closed.