Žvelgiantiems giliau

Knygos

D. Burns “Geros nuotaikos vadovas. Nauja emocijų terapija”

Paslaptingas žmogaus jausmų pasaulis visuomet intrigavo, tačiau nepaisant tūkstantmečius trukusių filosofinių ir psichologinių apmąstymų šia tema, šiuolaikinis žmogus mažai težino apie būdus, kaip galėtų padėti sau tada, kai užvaldo prislėgta būsena. Priešingai, gerėjant gyvenimui ir kylant išsilavinimo lygiui, depresija pasiima vis didesnę duoklę. Ar iš tiesų, kaip mano dauguma, žmogus yra bejėgis prieš savo paties jausmus?

Nuo S. Freudo laikų psichologai ir psichoterapeutai kankinančių emocijų priežasčių buvo įnikę ieškoti nepažinioje pasąmonėje, kur glūdinčios sekso ir mirties varos neišvengiamai gimdo nesąmoningus konfliktus, o žmogaus sąmonė tėra tik šių konfliktų atspindys. Sąmonės turinys iškreipiamas pačių įvairiausių gynybos mechanizmų, racionalizacijos, projekcijos, išstūmimo, tad visą šią painiavą išnarplioti žmogus tegali vedamas patyrusio psichoanalitiko. Dar daugiau, esamo gyvenimo bėdų priežastis priskyrę ankstyvosios vaikystės patyrimams, iš tiesų galime pasijusti bejėgiai prieš savo likimą. Tačiau, ar toks požiūris yra teisingas ir naudingas?

Kognityvinės terapijos atstovas Davidas Burnsas yra gerokai optimistiškiau nusiteikęs. Jo įsitikinimu, kurį jis grindžia nuoseklių tyrimų rezultatais, žmogaus liūdesio, nerimo, pykčio priežastis galime lengvai išgirsti, jei suprasime, kaip asmuo mato pasaulį, aiškina įvykius, vertina save. Kiekvienas mūsų sekundės dalį trunkančiomis mintimis kasdien šimtus kartų nepastebimai geriname ar bloginame savo nuotaiką ir taip ilgainiui nubrėžiame savo likimo liniją. Jei išmoktume pastebėti šias greitas, automatines mintis ir jas pakeistume, taptume savo jausmų šeimininkais. Pasinaudoję knygoje autoriaus pateiktomis priemonėmis jau šiandien galime pamatyti savo greitąsias iškraipytas mintis, kurios tarsi nedideli monstriukai atima iš gyvenimo džiaugsmą, o iš mūsų – savigarbą. D. Burnsas knygoje pateikia visą arsenalą priemonių, kaip pakeisti vidinio dialogo eigą savo labui, kaip pradėti mąstyti realistiškiau, atsikratyti pykčio, liūdesio, persekiojančio kaltės jausmo ar perfekcionizmo, kaip patirti daugiau džiaugsmo ir įgauti daugiau energijos. Aprašyti gausūs įsivertinimo ir savigalbos metodai bus vienodai naudingi ir eiliniam skaitytojui, ir psichologijos studentui ar psichoterapeutui praktikui.

Kognityvinė terapija – aiški, suprantama, jai nereikia gilaus psichologinio išsilavinimo, todėl yra lengvai pritaikoma, norint pagelbėti sau pačiam. Kaip rodo išsamūs klinikiniai tyrimai, ji yra bene efektyviausia priemonė, esant emociniams sutrikimams. Įrodyta – vien tik skaitant šią D. Burnso knygą, patiriamas ilgalaikis terapinis poveikis.

Perskaitę knygą suprasite, kad keisti savo gyvenimą ir spręsti problemas galima pradėti tuoj pat ir tam nebūtina išnarstyti iki smulkmenų vaikystės patyrimų, ar traumų. Tereikia suprasti, kaip mes patys, savo įprasminimais ir mintimis kasdien keičiame save ir pasaulį. Ši knyga – išsamus vadovėlis psichologams, psichoterapeutams, psichiatrams. Tačiau ne tik. Ją patartume kiekvienam, kuris tiki, kad kuria savo gyvenimą ir savo kasdienines nuotaikas. O jei tuo netikite – šią knygą būtinai turite perskaityti.

„Geros nuotaikos vadovas“ nėra eilinė populiari savigalbos knyga, o labai svarbus psichoterapinis proveržis, kuris tapo reikšmingu ir plačiai pripažintu metodu šiuolaikinės psichologijos praktikoje ir tyrimuose. Šioje knygoje kiekvienas ras sau praktiškų patarimų, kaip sukurti pozityvesnį gyvenimą:

  • Atpažinsite savo blogos nuotaikos priežastis
  • Užkirsite kelią negatyvioms mintims
  • Įveiksite kaltės jausmą
  • Išmoksite priimti kritiką ir priešiškumą
  • Įveiksite priklausomybę nuo meilės bei kitų vertinimo
  • Išsiugdysite pasitikėjimą savo jėgomis
  • Atsispirsite norui nieko neveikti
  • Išbrisite iš depresijos liūno
  • Išmoksite jaustis gerai kiekvieną dieną

 

Išraukos iš knygos:

Žodžių dziudo: išmokite atsikirsti, kai jus kritikuoja

Jūsų jausmus lemia jūsų mintys

 
Pirkti knygą

 

Komentuoti