Turbūt kiekvienas iki gyvenimo galo prisiminsime savo pradinių klasių mokytoją. Nuo to, koks jis buvo, priklausė mūsų pirmieji žingsniai mokykloje. Jei jis buvo geras ir supratingas, mokyklos pradžia neatrodė tokia bauginanti, o ir mokytis buvo įdomu. Vėlesniais metais mėgstamas mokomasis dalykas taip pat siejosi su žmogumi, kuris tas žinias perduodavo. Dviejų Suomijos universitetų (Juveskiulės ir Turku) tyrėjai šioms mintims pateikė svarių mokslinių įrodymų. Pasirodo, empatiški mokytojai didina mokinių motyvaciją mokytis. Jų dėka smarkiai pagerėja vaikų skaitymo, rašymo bei aritmetikos mokymosi įgūdžiai. Vaiko ir mokytojo ryšys, anot mokslininkų, yra kur kas svarbesnis mokslo pasiekimams nei dalomosios medžiagos kokybė ar mokinių skaičius klasėje. Ši išvada pasitvirtino ne tik su pradinių klasių mokiniais, bet ir vėlesniais mokslo metais. Vienas tyrimo iniciatorių Martti Siekkinenas sako, kad tokie tyrimai labai naudingi, norint padėti vaikams siekti savo tikslų, pamėgti mokslus, pagerinti įvairius mokymosi įgūdžius. Šios išvados – tik pradžia, mokslininkai žada ir toliau ieškoti vaikų motyvacijos šaltinių bei gilintis į mokytojo ir mokinio ryšio svarbą. Taigi patarimas atidžiai rinkti vaikui pirmąjį mokytoją, pasirodo, ne iš piršto laužtas.

Pakarinen, K. Aunola, N. Kiuru, M. K. Lerkkanen, A. M. Poikkeus, M. Siekkinen, J. E. Nurmi. The cross-lagged associations between classroom interactions and children’s achievement behaviors. Contemporary Educational Psychology, 2014.

Parašykite atsiliepimą