Žvelgiantiems giliau

Padėk sau

Dėmesio žudikai

Visi turime darbų, kuriuos ne itin entuziastingai puolame vykdyti. Įvairūs trikdžiai dar labiau apsunkina situaciją. Kokie jie ir kaip nepasiduoti pagundai atidėti užduotis paskutinei akimirkai?

Internetas

Dauguma žmonių, atlikdami kokias nors užduotis, „fone“ pasileidžia elektroninį paštą, Facebook, Skype ir pan., kad dėl viso pikto būtų pasiekiami ir kartkartėmis galėtų prasiblaškyti. Tačiau, kaip teigia psichologai, tai vieni dažniausių darbo trikdžių. Kad sutelktume visą dėmesį į užduotį, kartais prireikia net 15 minučių, todėl jei kas penkias minutes tikrinsimės paštą ar atrašysime draugui pokalbių svetainėje, susikaupti darbui bus itin sunku ar net neįmanoma.

Sprendimas: atsijunkite nuo interneto, kol darote dėmesio reikalaujančią užduotį, ar bent jau numatykite konkretų laiką, kada trumpam atsitrauksite nuo darbų ir pasitikrinsite naujienas socialiniuose tinklalapiuose ar atrašysite į laiškus. Taip nesiblaškysite ir greičiau atliksite nemalonias užduotis.

Keli darbai vienu metu

Dažnai darome kelis darbus vienu metu. Ir nors atrodo, kad tai turėtų sutaupyti laiko, dažniausiai atsitinka priešingai. Tyrimai rodo, kad užtrunkame daug daugiau laiko mėgindami dėmesį perkelti nuo vienos užduoties prie kitos, nei atlikdami vieną darbą. Žinoma, yra ir išimčių – skalbinių lankstymas, kol kalbatės telefonu, gali išties padėti sutaupyti laiko ir įveikti nuobodulį.

Sprendimas:  jei vykdote daug dėmesio reikalaujantį darbą (rašote projektą, rengiate ataskaitą ir t. t.) patariama vengti pašalinių užsiėmimų. Tai ne tik galėsite labiau susikaupti, bet ir sėkmingiau įvykdysite užduotį.

Nuobodulys

Kai kurie darbai tokie nuobodūs, kad prisiversti juos atlikti reikia ypatingų pastangų. Vykdydami nuobodžias užduotis esame itin jautrūs pašaliniams trukdžiams – bet kas, kas vyksta aplinkoje, atrodo įdomiau nei darbas, kurį šiuo metu stengiatės įveikti. Tad kaip susikaupti?

Sprendimas: susitarkite su savimi. Tarkime, jei valandą dirbsite šį nuobodų darbą, vėliau save pamaloninsite – nueisite išgerti kavos, pažiūrėsite trumpą filmuką ar pan. Daug pastangų reikalaujančias užduotis įvykdome daug greičiau, jei žinome, kas po jų laukia.

Jei užduotis nereikalauja didelio susitelkimo, galite atlikti kelis darbus iš karto – tarkime, plauti indus ir klausytis mėgstamos laidos. Tai padės įveikti nuobodulį ir paskatins pasiraitoti rankoves.

Įkyrios mintys

Nerimastingos mintys būna stipresnės už pastangas susikaupti. Kas kartą, kai atrodo, kad pagaliau pavyksta sutelkti dėmesį į užduotį, nemalonaus pokalbio nuotrupos, nepabaigti kiti darbai, konfliktai ir pan. išlenda į paviršių ir išmuša mus iš vėžių.

Sprendimas:  užrašykite įkyrias mintis popieriaus lape. Jei tai mintys apie jūsų dar laukiančias užduotis, šalia parašykite datą, kada prie jų sugrįšite. Vienu metu kelių problemų neišspręsite, todėl dabartinė jūsų užduotis – įveikti bent vieną.

Nuovargis

Net jei aplinkoje nėra trikdžių, pavargusiam ir išsekusiam žmogui bus labai sunku susikaupti. Tyrimai rodo, kad nepakankamai miegoję asmenys daug sunkiau sutelkia dėmesį ir blogiau atlieka įvairias atminties reikalaujančias užduotis.

Sprendimas: prieš svarbų darbą gerai išsimiegokite. Jei užduotį reikia atlikti nedelsiant, snūstelėkite. Tyrimai rodo, kad pakanka 30 minučių poilsio, kad vėl su didesne jėga kibtume į darbus. Atkreipkite dėmesį ir į tai, kokiu paros metu esate produktyviausias. Paskirstykite darbus taip, kad jie atitiktų jūsų vidinį biologinį laikrodį.

Alkis

Puikiai žinote, kaip sunku susikaupti užduočiai, kai gurgia skrandis. Smegenims sunku „užsivesti“, kai organizmui trūksta kuro, tad nepamirškite jo papildyti. Tyrimai rodo, kad nepapusryčiavusiems asmenims daug sunkiau susikaupti nei pasistiprinusiems.

Sprendimas: reguliariai pastiprinkite organizmą ir „nenumuilinkite“ pusryčių. Taip pat atkreipkite dėmesį į tai, ką valgote. Maisto kokybė turi įtakos mūsų budrumui.

Aplinka

Jei netyla telefonas ar aplink darbo stalą zuja bendrauti ištroškę kolegos, vargu ar susikaupsite. Darbo aplinka turi didelę įtaką produktyvumui.

Sprendimas: jei yra galimybė, pertvarkykite darbo kabinetą. Atitraukite savo stalą nuo galimų trikdžių – lango (juk taip įdomu stebėti, kas vyksta lauke), durų, plepių kolegų ir pan.

 

Komentuoti